Automobilio kuro bakas yra viena iš pagrindinių degalų sistemos sudedamųjų dalių, be kurios vidaus degimo variklis tiesiog negalėtų veikti. Tai talpa, kurioje laikomas automobilio varikliui reikalingas kuras – benzinas, dyzelinas, ar net dujos. Šiame straipsnyje išsamiai aptarsime, kas yra kuro bakas, kaip jis veikia, kokie jo tipai, priežiūra bei dažniausi gedimai.
Kuro bako paskirtis ir veikimo principas
Kuro bakas yra skirta saugiai laikyti degalus, kol jie yra perduodami į variklį per kuro tiekimo sistemą. Kuras iš bako per kuro siurblį ir kuro filtrą patenka į degimo kamerą, kur vyksta degimo procesas, varantis automobilį į priekį. Šis procesas turi vykti sklandžiai, todėl labai svarbu, kad kuro bakas būtų sandarus, švarus ir gerai veikiantis.
Be pagrindinės funkcijos – laikyti degalus – kuro bakas taip pat yra suprojektuotas taip, kad sumažintų garų nutekėjimą į aplinką, atlaikytų spaudimą ir temperatūrų svyravimus.
Kuro bakų rūšys ir jų skirtumai
Yra keletas skirtingų kuro bakų tipų, priklausomai nuo transporto priemonės tipo, kuro rūšies ir gamintojo sprendimų:
- Metaliniai kuro bakai – dažniausiai gaminami iš plieno ar aliuminio. Jie yra atsparūs mechaniniams pažeidimams, bet gali rūdyti, ypač jei patenka drėgmės.
- Plastikiniai kuro bakai – gaminami iš specialaus plastiko, kuris yra lengvas, nerūdijantis ir atsparus daugeliui cheminių medžiagų. Tai dažnas pasirinkimas šiuolaikiniuose automobiliuose.
- Dujiniai kuro bakai – naudojami automobiliuose, varomuose suskystintomis naftos dujomis (LPG) ar suslėgtomis gamtinėmis dujomis (CNG). Jie yra cilindriniai ir reikalauja specialios įrangos bei montavimo.
Kuro bako priežiūra ir ilgaamžiškumas
Tinkamai prižiūrimas kuro bakas gali tarnauti dešimtmečius. Štai keletas svarbiausių priežiūros patarimų:
- Venkite kuro bako pilno ištuštinimo – tai gali pakenkti kuro siurbliui ir leisti įsiurbti nuosėdas.
- Reguliariai tikrinkite sandarumą – bet koks kuro kvapas ar lašėjimas reiškia, kad reikia skubiai patikrinti kuro baką ir vamzdynus.
- Periodiškai valykite kuro sistemą – ypač jei naudojamas žemesnės kokybės kuras.
Dažniausi kuro bako gedimai
Nors kuro bakas dažnai veikia patikimai, vis dėlto gali pasitaikyti problemų, kurios turi būti nedelsiant sprendžiamos:
- Korozija – dažnas metalinių kuro bakų priešas, galintis sukelti bakų prakiurimą.
- Nuotėkis – atsiranda dėl fizinių pažeidimų ar senėjimo procesų.
- Užsikimšimas – nuosėdos kuro bake gali užkimšti kuro tiekimo sistemą.
- Netikslus kuro lygio daviklis – gali rodyti neteisingą degalų kiekį, sukeldamas nepatogumų.
Išvada: kuro bako svarba ir priežiūros būtinybė
Apibendrinant galima teigti, kad kuro bakas yra vienas iš tų komponentų, kuriuos dažnai pamirštame, bet kurio gedimas gali rimtai paveikti automobilio veikimą. Laiku atliekama priežiūra, kokybiško kuro naudojimas bei reguliarūs patikrinimai gali užtikrinti ilgaamžiškumą ir saugų važiavimą. Nepamirškite – net ir paprastas kuro bako nuotėkis gali kelti pavojų ne tik automobilio sistemoms, bet ir aplinkai.